01 aprilie 2024

Rusia ia de la cimitirul de avioane aeronave AN-124 Condor, care nu au mai zburat 25 de ani, pentru a le moderniza şi refolosi în sprijinul războiului din Ucraina

Florin Jipa

Rusia reutilizează avioanele grele de transport AN-124, din cimitirul de avioane, din cauza lipsei capacităţilor de transport necesare pentru războiul său în curs de desfăşurare din Ucraina, anunţă defence-blog, care citează surse din presa rusă.

Sursă foto: X

Rapoarte recente din mass-media rusă arată că uriaşul avion cargo AN-124 Condor a fost transportat la uzina de aeronave Aviastar de pe Aeroportul Ulyanovsk-Est pentru renovare şi modernizare extinsă, după aproape 25 de ani de dormit în depozitele aviaţiei. 

Decizia de a reabilita aceste aeronave subliniază nevoia critică de capacităţi robuste de transport, pe fondul provocărilor actuale în ceea ce priveşte suportul material şi tehnic şi infrastructura logistică militară.

Capacitatea de încărcare şi capacităţile strategice de transport aerian ale An-124 joacă un rol esenţial în abordarea provocărilor logistice, facilitând transportul rapid şi eficient al combustibilului, muniţiei, pieselor de schimb şi al altor materiale esenţiale către unităţile dislocate în Ucraina.

Aceste provocări s-au intensificat din cauza exigenţelor operaţionale din Ucraina, unde logistica militară rusă a întâmpinat dificultăţi în susţinerea liniilor de aprovizionare.

Anterior, ministrul rus al apărării, Serghei Şoigu, a declarat că repararea şi modernizarea aeronavelor militare grele de transport An-124 vor extinde durata lor de viaţă operaţională la 45 de ani. 

Şoigu a subliniat că revizia generală a motoarelor D-18T, utilizate de An-124, este efectuată de Uzina Aviaţiei Civile din Ural în numele Ministerului Apărării. În plus, Shoigu a subliniat implementarea cu succes a măsurilor de substituire a importurilor pentru componentele motorului D-18T produs în Ucraina. Până în prezent, au fost puse în funcţiune 49 de motoare recondiţionate.

An-124 permite încărcarea prin rabatarea botului avionului până la 150 de tone cargo, de asemenea poate transporta până la 88 de pasageri în puntea de sus, pe o distanţă de peste 7.000 km.