Cronologia accidentelor aviatice în care au fost implicate supersonice MIG 21 Lancer din dotarea Forţelor Aeriene Române
Monitorul Apărării şi SecurităţiiPrimul accident s-a produs în 17 august 1999, cînd un aparat al Bazei Aeriene 95 a fost distrus, dar echipajul s-a salvat (cauza: eroare în tehnica pilotajului).

A urmat, în 13 iulie 2001, prăbuşirea un avion al SC Aerostar Bacău, care a fost distrus, dar echipajul salvat (cauza: eroare în tehnica pilotajului).
În 21 februarie 2002, un avion de la Baza Aeriană 86 a fost distrus, pilotul a decedat (cauza: o pasăre).
În acelaşi an, o lună mai tîrziu, mai exact în 26 martie, un aparat al Bazei Aeriene 71 a fost distrus, pilotul a reuşit să se salveze (cauza: defecţiune tehnică).
În octombrie 2002, un MIG 21 Lancer de la Baza Aeriană 95 s-a prăbuşit, dar echipajul s-a salvat (cauza: o pasăre)
În 25 septembrie 2003, un avion al Bazei Aeriene 71 a fost distrus şi pilotul a murit (cauza: dezorientare spaţială).
În 26 august 2004, două aeronave MIG 21-Lancer cu simplă comandă s-au ciocnit în zbor, la 20 de minute de la decolarea de pe aeroportul din Cîmpia Turzii, piloţii reuşind să se catapulteze şi fiind recuperaţi .
În 8 martie 2005, un avion MIG 21 Lancer cu simplă comandă aparţinînd Bazei Aeriene 86 Feteşti s-a prăbuşit în jurul orei 13.45, în zona localităţii Însurăţei, judeţul Brăila.
În 22 noiembrie 2006, un alt MIG 21 Lancer s-a prăbuşit în localitatea arădeană Beliu.
În 1 noiembrie 2010 un MIG 21 Lancer s-a prabuşi în apropiere de Câmpia Turzii, cei doi piloţi pierzânud-şi viaţa.
În 12 iunie 2017 un MIG 21 Lancer s-a prăbuşit între Nazarcea şi Culmea, din judeţeul Constanţa, pilotul reuşind să se catapulteze.
